Život v našom školskom klube
Popoludňajšie činnosti, výlety, vychádzky, exkurzie ale aj oddych a príprava na vyučovanie sa uskutočňujú pod vedením
M. Jobbágyovej, G. Grešovej, R. Hudákovej, K. Krištovej a T. Petráškovej.
Prevádzka v Školskom klube detí (ŠKD)
11:40 | príchod do ŠKD po školskom vyučovaní | |
11:50 | 12:50 | oddychovo-rekreačná činnosť, hra na oddelení |
13:00 | 13:30 | obed |
13:30 | 14:30 | vychádzky, pobyt na školskom dvore, záujmová činnosť |
14:30 | 15:20 | príprava na vyučovanie |
15:20 | 17:00 | spoločensko-prospešné práce |
Od | Do | Popis |
---|
Po školskom vyučovaní využívame dostatočný odpočinok primeranými formami a metódami, pričom využívame množstvo rozhovorov o detských problémoch a zážitkoch, dbáme na psychohygienu a zameriavame sa na náboženskú výchovu.
Pri príprave na školské vyučovanie vedieme deti k starostlivosti o učebnice, zošity a pomôcky.
Vedomosti prehlbujeme pomocou didaktických hier.
Veľkú pozornosť venujeme písomným prípravám a na individuálny prístup k slabším žiakom a ľavákom.
Záujmová činnosť
1. Pracovno-technická záujmová činnosť
- poučenie žiakov o bezpečnosti a ochrane zdravia pri vykonávaní všetkých činnosti v ŠKD
- rozvíjanie pracovnej činnosti a tvorenie podľa záujmov a schopností žiakov na základe vrodených predpokladov (nadanie, talent) v pracovnej oblasti
- pestovanie a upevňovanie návykov u žiakov pracovať samostatne a v kolektíve
- zhotovovanie drobných predmetov
- zodpovedné plnenie zadaných úloh a usilovanie sa dokončiť každú začatú prácu
- zameranie sa na rozvoj vôľových vlastností: snaha, vytrvalosť, zodpovednosť, samostatnosť, iniciatívnosť, húževnatosť
- pestovanie citu pre krásu a estetiku
2. Prírodovedná záujmová činnosť
- rozširovanie poznatkov získaných na školskom vyučovaní
- úzka spolupráca s triednym učiteľom
- formovanie u žiakov schopnosť získané poznatky tvorivo využívať v ŠKD a v praxi
- pozorovanie prírody a jej premien vo všetkých ročných obdobiach a tak citlivo vnímať Boží zásah v prírode, ochrana životného prostredia, Boží príkaz
- potrebná úzka spolupráca aj s rodičmi, práca s detskými časopismi
- využívanie enviromentálnej výchovy a EKO hier v ŠKD
3. Náboženská záujmová činnosť
- upevňovanie základných modlitieb
- veľmi úzka spolupráca s rehoľnou sestrou alebo katechetmi
- citlivé zapájanie prvkov náboženskej výchovy do všetkých zložiek, aby Božiu prítomnosť žiaci pociťovali počas celého pobytu v škole
- učenie detí prosiť o Božiu pomoc a zároveň sa za ňu aj ďakovať
- učenie detí a vedenie ich osobným príkladom modliť sa pred obedom (pred a po jedle) ale aj poďakovať sa zaň
- vyhľadávanie a využívanie náboženskej literatúry vo výchovnej činnosti so žiakmi
- užšia spolupráca s rodičmi
- pracovanie s plánom činnosti podľa cirkevného kalendára
4. Športová záujmová činnosť
- staranie sa o celkový duševný a telesný rozvoj zdravia detí
- umožnenie deťom každodenný pohyb a pobyt na čerstvom vzduchu
- upevňovanie morálnych a charakterových vlastností žiakov
- dodržiavanie zdravotnícko-hygienických zásad : striedanie práce a odpočinku
- utváranie rovnováhy medzi duševným a telesným zaťažením organizmu (telovýchovné chvíľky, športové, turistické a ochranné činnosti)
5. Esteticko-výchovná záujmová činnosť
- v ŠKD je dosť príležitosti rozvíjať estetické cítenie primeranými metódami a formami
- je potrebné formovať a obohacovať citový život žiakov vo forme recitácie, spevu, tanca, kreslenia, maľovania, modelovania a dramatizácie
- vychovávanie vzťahu k umeniu, prírode, v správaní a konaní ľudí, k chápaniu a prežívaniu krásy v každodennom živote
- vedenie k starostlivosti o zeleň, kvetinovú, obrazovú a inú výzdobu miestnosti, o čistotu a poriadok, k vhodnému spôsobu obliekania a úpravu svojho zovňajšku
- estetická úprava a skrášľovanie prostredia v ŠKD, doma a podobne
6. Ochranno-dopravná záujmová činnosť
- poskytovanie prvej pomoci (prenášanie ranených jednoduchými spôsobmi, ošetrovanie odrenín, privolanie lekárskej pomoci)
- vedenie žiakov k osvojovaniu zručnosti a sebaobsluhy
- zaraďovanie hier s ochrannými prvkami
- upevňovanie si pravidiel správania sa v dopravných prostriedkoch (uvoľnenie miesta starším osobám ...), na komunikáciách (prechádzanie cez cestu a križovatku ...)
- prehlbovanie poznania základných dopravných značiek pre chodcov a motoristov (aj formou vychádzok).